Mainoskampanjan lanseerauksen yhteydessä tulisi mainos testata ainakin kerran. Testaaminen kannattaa tehdä jollain ihan toisella tietokoneella, esimerkiksi kotikoneella, jotta selaimen istunnot tai yrityksen sisäverkko eivät vääristäisi tuloksia. Lisäksi kannattaa tietenkin seurata esimerkiksi Googlen työkaluilla Sivua ei löytynyt -sivun kävijämääriä ja liikenteen lähteitä. (Eikä tietenkään haittaa, vaikka seuraisi kampanjan ns. landing page -sivun kävijämääriäkin.)
torstai 31. toukokuuta 2012
Virheelliset mainokset
Silloin tällöin törmään nettimainoksiin, jotka vievät aivan väärään paikkaan. Domain-nimi saattaa olla väärin tai sitten linkki vie vaikkapa virhesivulle. Mainos voi olla virheellinen muodosta riippumatta: olen törmännyt sekä virheellisiin bannereihin että virheellisiin Facebook-mainoksiin. Viimeisin kohtaamani virheellinen mainos oli McDonald'sin facebook-mainos:
Virheellinen mainos tai siis virheellinen linkki on kahdella tapaa huono asia. Ensinnäkin mainosbudjettia kuluu, mutta mainosta klikannut kävijä ei näe haluttua viestiä. Toinen negatiivinen vaikutus on kävijän kokema pettymys, kun hän ei näekään mainosta. Kävijä on kuitenkin ollut lähtökohtaisesti kiinnostunut mainoksen viestistä – ellei hän ole vahingossa klikannut mainosta.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti